ماشین آلات سنگین

درباره سایت
به وب سایت من خوش امدید

نکته مهم در انتخاب اسباب بازی برای کودکان
بازدید : 454

اسباب بازی برای کودک مثل کیسه آجیل است. برخی از آنها انگیزه لازم را به کودکان می دهند و بعضی دیگر مانعی برای رشد او به شمار می آیند. حال باید پرسید والدین دانا چگونه تفاوت بین اسباب بازی های مفید و مضر را تشخیص می دهند؟ اگر پدر و مادرها فکر می کنند که با خرید گران ترین و پر زرق و برق ترین اسباب بازی های بازار مانند اسباب بازی هایی که روشن می شوند یا با کودک سخن می گویند می توانند او را به طور کامل بهره مند سازند، سخت در اشتباهند.

 

قبل از خرید اسباب بازی به چه ویژگی های باید توجه کرد
انتخاب اسباب بازی خوب از میان اقلام مختلفی که در یک فروشگاه وجود دارد، کار ساده ای نیست. والدین اغلب گیج می شوند و نمی دانند که باید چه کار کنند. قبل از خرید اسباب بازی این موارد را در نظر داشته باشید:

1- اسباب بازی باید چند منظوره باشد
کودکان در سنین پائین دوست دارند از اسباب بازی هایشان به طرق مختلف استفاده کنند، به همین دلیل لگوهای ساختمان سازی مورد علاقه بسیاری از کودکان است زیرا می توانند ساختارهای مختلفی با آن بسازند و در عین حال قوه تخیل در آنان تقویت خواهد شد.

2- اسباب بازی هایی پیدا کنید که در سنین مختلف قابل استفاده باشد
برخی اسباب بازی ها فقط در سن خاصی قابل استفاده هستند و بعد از چند هفته یا بیشتر هرگز دوباره مورد استفاده قرار نمی گیرند و به طور کلی کنار گذاشته یا فراموش می شوند. اما اسباب بازیهای دیگری مانند خانه عروسکی، قطارها، حیوانات پلاستیکی و غیره وجود دارند که گویی با کودک بزرگ می شوند و در دوره های مختلف کودکی با او هستند.

3- اسباب بازی هایی بخرید که نیاز به مهارت حل مسئله و اکتشاف دارند
خردسالان دوست دارند خودشان چیزهایی بسازند. این نوع اسباب بازیها برای مغزشان خوب است و حس می کنند دستاوردی بدست آورده اند. پازل، خمیر بازی و ابزارهایی که در هم فرو می روند، نمونه هایی از این اسباب بازی ها هستند.

4- اسباب بازی هایی که تخیل کودک را به چالش می کشند
کودک شما از خلاقیتی برخوردار است که شما هرگز راضی به اتلاف آن نخواهید بود. برای تشویق این احساس، اسباب بازی هایی پیدا کنید که بتواند به خلاقیت و پرورش کودکتان کمک کند مانند لباسهای تن پوش، آشپزخانه عروسکی، حیوانات پارچه ای و عروسک ها.

5- اسباب بازی باید کودک را وادار به تحرک کند
فعالیت بخش مهمی از بازی است. این نوع بازی ها قدرت مغز را افزایش داده و بدن را تقویت می کند. سه چرخه، ابزار باغبانی و حلقه های مینی بسکتبال انتخاب خوبی برای این منظور هستند.

6- اسباب بازی هایی که برای هر سنی مناسب هستند
بازی کردن با پدربزرگ و مادربزرگ یا والدین برای کودک لذت بخش است. بازی های تخته ای مانند شطرنج و منچ چگونه گوش کردن و رعایت نوبت را به کودک می آموزد. به علاوه، بزرگترها به او یاد می دهند که موقرانه شکست و باخت در بازی را بپذیرد، این مهارتی است که در زندگی آینده برای کودک مفید خواهد بود.

نکته بسیار مهم : مراقب زمانی باشید که کودک صرف بازی با گوشی، تلویزیون و رایانه می کند. یکی از بزرگترین خطراتی که به عنوان بازی کودک را تهدید می کند، مدت زمانی است که صرف تماشای تلویزیون، بازی های رایانه ای، تبلت و تلفن های هوشمند می شود، این زمان را از کودک خود بگیرید. باید زمان بازی های دجیتالی و رسانه ای را در کودک به حداقل ممکن برسانید و شرایط را به گونه ای مهیا کنید که حتما زمانی برای بازی های فعال وجود داشته باشد..

 

منبع : نی نی پارسه

نویسنده :
تاریخ : جمعه 20 فروردين 1400 ساعت : 17:1

اسباب بازی فکری و پازلی
بازدید : 439

بازی‌های فکری بخش مهمی از تفریحات دوران کودکی و نوجوانی ما را تشکیل می‌دهند. چالشی که در یک بازی فکری وجود دارد در عین حال که سرگرم کننده است، فضای امنی برای ارتباط اجتماعی و فعالیت گروهی را فراهم می‌کند.
شما می توانید کلیه بازی فکری برای تمامی سنین از 6 ماهگی تا 99 سالگی را از فروشگاه اینترنتی و تخصصی بازی فکری بازی دونه تهیه کنید. بازی فکری یک ایده مناسب جهت ارسال هدیه به دوستان و عزیزانتان می تواند باشد.

اسباب بازی فکری و پازل ، بازی کردن و تحرک در کودکان در دوره های سنی مختلف به خصوص در کودکی یکی از تاثیرگذار ترین موارد در رشد شخصیت ، رشد ذهنی و مهارت های حرکتی و رشی هوش و توانایی های ذهنی کودک می باشد.

امروزه با پیشرفت تکنولوژی و گستردگی انواع مختلف اسباب بازی و تاثیر آن بر کودکان باید حساسیت بیشتری در انتخاب اسباب بازی به خصوص اسباب بازی فکری و پازل برای کودکان به خرج دهیم چرا که کودک در جریان بازی پرورش فكري، عاطفي و جسمي و اجتماعي مي يابد زیرا بازی راهی برای ابراز و نشان دادن احساسات است و باعث تخلیه فشار و استرس‌های عصبی کودک می‌شود.

پژوهش ها نشان می دهند که اسباب بازی های سخنگو و آوازه خوان فرصت حرف زدن را از کودک می گیرند و کودک در مقابل آنها همواره ساکت تر است. در واقع مهارت های زبانی کودکان به هنگام بازی با اسباب بازی های کلاسیک و معمولی تقویت می شود، اما نمونه های الکترونیک قادر به این کار نیستند. در واقع والدین باید بدانند که بازی و سرگرمی دو چیز متفاوت از یکدیگرند. سرگرمی آن است که کودک با چیزی که نور، صدا یا موسیقی دارد برای مدتی سرگرم یا مشغول شود. اما بازی ذهن و کنجکاوی کودک را درگیر می کند و لذا چنین اسباب بازی هایی بر گروه اول برتری دارند. در این نوع اسباب بازی ها قواعدی که تخیل کودک را محدود می کند، وجود ندارد. 

پیشنهاد میشه از لینک خرید اسباب بازی فکری دیدن کنید .

نویسنده :
تاریخ : جمعه 20 فروردين 1400 ساعت : 16:48

منبع تغذیه شارژر تلفن همراه برای پروژه های شما
بازدید : 461

آیا باتری های شما در وسط آزمایش از بین رفته اند؟ آیا ناامیدکننده نیست؟ در این پروژه ما یک شارژر تلفن همراه قدیمی را به منبع تغذیه تبدیل می کنیم که می توانید به پروژه های الکترونیکی خود متصل کنید. ولتاژ خروجی بیشتر شارژرهای تلفن همراه بین 5 تا 12 ولت است (مناسب برای علاقه مندان به الکترونیک). تمام آنچه برای شروع به کار نیاز دارید مجموعه ای از شارژرهای تلفن همراه قدیمی و یک جفت سلب کننده سیم است.
1.) ابتدا یک شارژر برداشته و به دنبال یک برچسب کوچک در قسمت آداپتور شارژر بگردید (گاهی اوقات به جای آن در آداپتور قالب می شود). روی برچسب به دنبال کلمه "خروجی" بگردید. به سمت راست "خروجی" نگاه کنید و شارژر باید چیزی در حدود 12VDC 500 میلی آمپر را بیان کند. این شارژر 12 ولت DC یا جریان مستقیم است. به شارژرهای تلفن همراه نگاه کنید تا زمانی که ولتاژ مورد نظر خود را پیدا کنید.
2.) بعد از اینکه شارژر مناسب آزمایش را انتخاب کردید ، انتهای سیم را که به تلفن وصل می شود قطع کنید.
3.) بعد ، بند ناف را جدا کرده و انتهای دو سیم را ببندید. برای بعضی از سیمها ممکن است فقط یک قطعه سیم وجود داشته باشد که شامل دو سیم در داخل آن است. برای این نوع آداپتورها ، فقط سیم خارجی را بردارید تا سیم های داخلی در معرض دید قرار بگیرند ، و سپس انتهای دو سیم را در داخل باند کنید.
آیا این آسان نبود؟ اکنون می توانید دو سیم سیم را به مدار خود متصل کرده و سپس شارژر را به دیوار وصل کنید. اطمینان حاصل کنید که این دو سیم با یکدیگر تماس ندارند. شارژر تلفن باید همان ولتاژی را که گفته در کنار "خروجی" قرار دهد ، بیرون دهد. اکنون شما مجبور نیستید فقط به دلیل از بین رفتن باتری های خود آزمایش کنید. این منبع تغذیه تلفن همراه به دیوار وصل می شود و ولتاژ را تا زمانی که دوست دارید تأمین می کند.

هشدار
از آنجا که شارژرهای تلفن همراه به دیوار وصل می شوند ، با ولتاژ بالا و آمپراژ کار می کنند. اگرچه آداپتور ولتاژ و آمپراژ را به تعداد بسیار کمتری تبدیل می کند ، همیشه مراقب باشید. این پروژه را با مسئولیت خود کامل و آزمایش کنید.

منبع: امداد موبایل

نویسنده :
تاریخ : سه شنبه 17 فروردين 1400 ساعت : 23:38
 کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید