تجویز غیرقانونی سمعک توسط فروشندگان لوازم پزشکی/ ارائه و تجویز سمعک تنها برعهده شنوایی شناس

درباره سایت
به وب سایت من خوش امدید

تجویز غیرقانونی سمعک توسط فروشندگان لوازم پزشکی/ ارائه و تجویز سمعک تنها برعهده شنوایی شناس
بازدید : 678

SNN.ir - .: Student News Agency :. - خبرگزاري دانشجو

  • SNN.ir - .: Student News Agency :. - خبرگزاري دانشجو

    به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، مجید برشان در ارتباط با مهمترین چالش های شنوایی شناسی اظهار داشت ؛امروزه تجویز سمعک شامل یک روند کاملا علمی، تخصصی و آکادمیک بوده و یکی از وظایف مهم و تخصصی شنوایی شناس در دفاتر ارزیابی شنوایی می باشد.

    وی افزود: متاسفانه در سیستم پزشک سالار کشور ما، شنوایی شناسی و خدمات آن مانند سایر رشته های پیراپزشکی و توانبخشی مورد بی مهری و کم توجهی واقع می‌شود و به دلیل ضعف بخش های نظارتی سیستم بهداشت و درمان کشور، شاهد دخالت و ورود افراد سودجو و غیر مرتبط در حیطه تجویز سمعک هستیم.


    رئیس انجمن علمی شنوایی شناسی اصفهان با اشاره به اینکه در کشور ما بر اساس مقررات و آیین نامه های وزارت بهداشت تجویز سمعک در صلاحیت ادیولوژیست است، اظهار داشت: در کشور متاسفانه شاهد این هستیم که افراد یا طیف های غیر مرتبط در کشور اقدام به تجویز سمعک کرده و هم باعث تضیع حقوق همکاران ما می شوند و هم سلامت شنوایی مراجعین نیازمند به این خدمات را دچار مخاطره می کنند.


    وی تصریح کرد: متاسفانه در صنف لوازم پزشکی افرادی با تجویز سمعک به نوعی دخالت در امور پزشکی می کنند چراکه فکر می کنند سمعک هنوز هم جزسایر کالا های پزشکی همچون فشارسنج، عصا، ویلچر و ... می باشد در صورتی که طبق قانون تجویز سمعک، جزو وظایف شنوایی شناس است.

    وی گفت: ما بارها با مواردی مواجه بوده که افراد غیر متخصص و غیر مرتبط در حوزه خدمات شنوایی شناسی ورود یافته و علاوه بر خسارت های مادی مربوطه از لحاظ سلامت شنوایی فرد را دچار آسیب کرده اند.

     رئیس انجمن علمی شنوایی شناسی اصفهان عنوان کرد:  پیگیری های ما به دلیل اینکه قدرت اجرایی نداریم و طبق تعریف، یک NGO هستیم باید از طریق نهادهای کشوری همچون سیستم بهداشت و درمان و سیستم نظارتی قوه قضائیه پیگیری های لازم انجام شود اما متاسفانه همکاری در این زمینه وجود ندارد و این مسأله تضیع حقوق مردم را به همراه داشته است.

    وی خاطر نشان کرد: سیاست های غلط وزارت بهداشت مبنی بر افزایش بی رویه پذیرش دانشجوی رشته شنوایی شناسی بدون نیاز سنجی،  باعث شده تعداد زیادی فارغ التحصیل طی سال های اخیر برای این رشته داشته باشیم که مشکلاتی را برای فارغ التحصیلان جدید ایجاد کرده و سبب رقابت های غیر حرفه ایی برای ورود به بازار کار و اشتغال شده است.


    رئیس انجمن علمی شنوایی شناسی اصفهان در خصوص تحت پوشش بیمه قرار دادن خدمات سمعک در تمام دنیا گفت:  ارائه سمعک در تمام دنیا پوشش بیمه ای خوبی داشته و مردم بیشتر کشورها، کمترین هزینه را برای سمعک پرداخت می کنند اما در کشور ما اهمیت لازم در این خصوص انجام نگرفته و مقادیر پرداخت شده توسط بیمه اغلب ناکافی  بوده و برای پرداخت همین مبلغ ناکافی هم محدودیت های غیرمنطقی برای بیمه شدگان قرار می دهند و افراد مستحق دریافت سمعک را با مشکلاتی مواجه می کنند.

    وی افزود: سیستم بهداشت و درمان کشور در گذشته در خصوص تعرفه های خدمات شنوایی شناسی توجه لازم را نداشته ولی گام های اولیه در رابطه با تعرفه ها برداشته شده، لیکن تعرفه های اولیه نسبت به ارزش خدمات ارائه شده، نامناسب و نامتناسب بوده و نیازمند بازنگری است.

نویسنده :
تاریخ : جمعه 13 اسفند 1395 ساعت : 20:58

تصاویری از حضور شبنم قلیخانی در اردوی بانک سرمایه
بازدید : 629

تصاویری از حضور شبنم قلیخانی در اردوی بانک سرمایه | بهترین سایت تفریحی برای جوانان ایرانی

  • تصاویری از حضور شبنم قلیخانی در اردوی بانک سرمایه | بهترین سایت تفریحی برای جوانان ایرانی

    به گزارش "ورزش سه"، شبنم قلی خانی هنرپیشه سینما و تلویزیون به دعوت باشگاه سرمایه به اردوی تیم بانوان والیبال باشگاه بانک سرمایه رفت.

    اقدامی که با استقبال خوب بازیکنان و مربیان این تیم مواجه شد.

    قلیخانی در این دیدار دوستانه مورد تقدیر باشگاه بانک سرمایه هم قرار گرفت و با بازیکنان و مربیان این تیم به خوش و بش پرداخت. نکته جالب توجه صمیمت بازیکنان و این بازیگر سینما بود.

    عکس: رضا لاری

    گفتنی است تیم بانوان والیبال بانک سرمایه دیروز در یک دیدار حساس دانشگاه آزاد را شکست داد و فقط یک قدم تا قهرمانی این فصل لیگ برتر فاصله دارد.

نویسنده :
تاریخ : جمعه 13 اسفند 1395 ساعت : 20:51
 کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید